Det gode forældresamarbejde

Det gode samarbejde mellem forældre og personalet her i Arnbjerg Børnehus skaber sammenhæng i børnenes liv på tværs af hjemmet og os. Et godt samarbejde indsigt i barnets liv og er med til at skabe trivsel, læring, udvikling og dannelse for det enkelte barn.

Derfor er det vigtigt for os at sætte nogle mål og rammer for vores samarbejde. Dette er vigtigt for os:

1. Den daglige udveksling af viden når i forældre aflevere og henter.

2. Jeres barns opstart og tilknytning til voksne og andre børn her i huset.

3. Vi tilbyder forældresamtaler for at få viden om barnet og derhjemme og her.

4. Vi har fælles arrangementer, så i forældre lærer hinanden at kende og der bliver skabt et fællesskab for både voksne og børn.

5. Forældre er velkomne i børnefællesskabet - vi inddrager jer  med praktiske opgaver - det styrker tilknytningen til dagtilbuddet.

6. Digital kommunikation - her bruger vi Aula og Facebook, der giver indblik i vores hverdag.

7. Sammenhæng - vigtigt med et øget samarbejde for at skabe sammenhæng mellem barnets to verdener. Det skaber tryghed for barnet. Dagpleje/Børnehave, Vuggestue/børnehave       Børnehave/skole.

8. Tværfagligt samarbejde - Der kan være brug for at involvere andre fagproffesionelle fx. sprog, motorik eller anden opmærksomhed eller støtte. her skal vi skabe sammenhæng og være tovholder mellem de forskellige fagligheder.